Polityka prywatności i cookies
Administrator danych osobowych
- Niniejsza Polityka prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej http://www.wpip.pl/ (dalej: „Użytkowników”).
- Strona internetowa http://www.wpip.pl/ administrowana jest przez administratora danych osobowych – spółkę Wielkopolskie Przedsiębiorstwo Inżynierii Przemysłowej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (61-245), przy ul. abpa A. Baraniaka 96/98 (dalej: „Administrator”).
- Administrator dokłada wszelkich starań, aby chronić dane osobowe Użytkowników przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich i szanować ich prywatność. Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane na zasadach określonych w przepisach o ochronie danych osobowych, w tym w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: „RODO”) oraz w polskich przepisach wydanych w związku z RODO, w tym w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
Inspektor ochrony danych
Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych i funkcję tę pełni Kinga Harłożyńska. W razie pytań dotyczących przetwarzania danych prosimy o bezpośredni kontakt z wyznaczonym przez Administratora inspektorem ochrony danych pod adresem e-mail: [email protected], telefonicznie pod numerem 61 875 76 05 lub drogą pocztową na adres siedziby Administratora.
Zakres i cele przetwarzania danych osobowych
- Podstawowym sposobem pozyskiwania danych jest dobrowolne wypełnienie przez Użytkownika formularza kontaktowego lub wysłanie przez Użytkownika wiadomości e-mail na adresy podane na stronie internetowej.
- Dane osobowe Użytkowników przetwarzane są w następujących celach:
- zawarcia i wykonania umowy lub podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą;
- udzielenia odwiedzi na zapytanie – kontaktując się z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej lub formularza kontaktowego w celu innym niż zawarcie umowy, Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie przez nas podanych danych osobowych w celu udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie;
- wypełniania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym marketingu bezpośredniego własnych usług;
- wykonania ciążących na Administratorze obowiązków prawnych, np. wystawienia faktury np. dotyczącej otrzymywania drogą elektroniczną informacji handlowych i innych informacji dotyczących prowadzonej przez nas działalności;
- na podstawie zgody (i w razie jej wyrażenia) – w celu wskazanym w treści udzielonej zgody;
- ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
- w celu realizacji procesu rekrutacji (jeżeli w odpowiedzi na ogłoszenie lub z własnej inicjatywy Użytkownik złoży dokumenty aplikacyjne):
- na podstawie art. 221 § 1 kodeksu pracy – dane kandydatów do pracy wskazane w powołanym przepisie,
- na podstawie zgody: w zakresie danych zamieszczonych w dokumentach aplikacyjnych, wykraczających poza zakres danych wskazanych w art. 221 § 1 kodeksu pracy, w celu realizacji procesu rekrutacji; kandydat do pracy może ponadto wyrazić zgodę na przetwarzanie przez nas danych osobowych w celu realizacji przyszłych procesów rekrutacyjnych.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak odmowa ich podania może skutkować brakiem możliwości zawarcia i wykonania umowy, przeprowadzenia procesu rekrutacji lub udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie.
- Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegać profilowaniu.
Okres przetwarzania
Dane osobowe Użytkowników będą przechowywane przez następujący czas:
- w przypadku przetwarzania danych w celu zawarcia i wykonania umowy – przez czas trwania umowy oraz po jej zakończeniu przez okres niezbędny do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń oraz wykonania ciążących na nas obowiązków prawnych;
- w przypadku przetwarzania danych w celu podjęcia działań przed zawarciem umowy, jeżeli nie doszło do zawarcia umowy – przez czas trwania negocjacji oraz po ich zakończeniu przez okres niezbędny do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń oraz wykonania ciążących na nas obowiązków prawnych;
- w przypadku przetwarzania danych jedynie w celu udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie – dane będą usuwane po upływie 6 miesięcy od udzielenia odpowiedzi na pytanie/ostatniego kontaktu z potencjalnym klientem;
- w przypadku przetwarzania danych na podstawie udzielonej zgody – dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia tej zgody;
- w przypadku przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora – przez czas istnienia prawnie uzasadnionego interesu lub do czasu uwzględnienia wniesionego przez Państwa sprzeciwu;
- w przypadku przetwarzania danych w procesie rekrutacji – dane osobowe będą przechowywane przez okres trwania procesu rekrutacji; w przypadku przetwarzania danych na podstawie udzielonej zgody w celu realizacji przyszłych procesów rekrutacyjnych – do czasu cofnięcia tej zgody, nie dłużej niż przez okres 2 lat.
Przekazywanie danych osobowych innym podmiotom
- Odbiorcami danych osobowych Użytkownikom mogą być wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, podmioty biorące udział w realizacji zadania inwestycyjnego, którego dotyczy zawarta z Użytkownikiem (jeżeli ma to zastosowanie), podmioty z którymi administrator danych osobowych zawarł umowy o powierzenie przetwarzania danych w zakresie usług informatycznych, księgowych, ochroniarskich, bhp, konsultingowych oraz podmioty wspierające administratora w wykonywaniu umów i świadczeniu usług.
- Dane osobowe Użytkowników nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej.
Prawa Użytkowników
Użytkownicy strony internetowej posiadają następujące prawa:
- prawo dostępu do treści swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
- prawo sprostowania danych osobowych (jeżeli przetwarzane przez nas dane są nieprawidłowe lub niekompletne),
- prawo usunięcia danych osobowych (jeżeli dane nie będą już niezbędne do celów, dla których zostały przez nas zebrane lub gdy dane są przetwarzane niezgodnie z prawem oraz w innych przypadkach wskazanych w art. 17 RODO),
- prawo ograniczenia przetwarzania danych (w przypadkach wskazanych w art. 18 RODO),
- prawo do przenoszenia danych,
- prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (jeżeli są one przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu lub dla celów statystycznych, a sprzeciw jest uzasadniony z uwagi na szczególną sytuację osoby, której dane dotyczą),
- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (jeżeli dane przetwarzane są na podstawie zgody),
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Generalnego Inspektora Danych Osobowych, Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego odpowiadającego mu organu, adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) w przypadku uznania, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, w szczególności przepisy RODO.
Pliki cookies
- Pliki cookies (tzw. ciasteczka) to niewielkie pliki danych informatycznych, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych Użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki cookies nie zawierają żadnych danych identyfikujących osoby odwiedzające stronę internetową - na ich podstawie nie można ustalić tożsamości Użytkowników.
- Pliki cookies są używane przez Administratora w celu przechowywania informacji o sesji oraz zapewnienia jej ciągłości po logowaniu, w celach statystycznych, marketingowych oraz w celu dostosowania zawartości strony internetowej do preferencji Użytkownika. Pliki cookies przechowują informację o geolokalizacji, języku odwiedzającego stronę, informacje o odsyłaczu, informacje o preferencjach użytkownika, informacje do automatycznego logowania oraz losowe dane dotyczące identyfikatorów sesji.
- Na stronie internetowej stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
- Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
- dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
- utrzymanie sesji Użytkownika, dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie strony internetowej ponownie wprowadzać zapisanych ustawień;
- Pliki cookies mogą być wykorzystywane również przez współpracujących z Administratorem partnerów.
- Standardowo przeglądarki stron internetowych domyślnie dopuszczają umieszczanie plików cookies. Użytkownik może jednak w dowolnym czasie wprowadzić zmiany w ustawieniach przeglądarki internetowej dotyczących plików cookies tak, aby nie akceptowała plików cookies lub informowała o ich przesyłaniu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Nieakceptowanie plików cookies może uniemożliwić poprawne działanie stron internetowych.
Zmiany niniejszej polityki
Administrator zastrzega sobie prawo zmiany niniejszej polityki w każdym czasie. Zmiana nastąpi przez opublikowanie nowej polityki na stronie internetowej wpip.pl.